Geluk, zingeving of wijsheid vind je niet als je het zoekt. Soms komt het op je pad. Of je het ervaart hangt af van je opmerkzaamheid. Wil je met mij je kwetsbaarheid delen, ik zal er voorzichtig en zuinig mee zijn. Hoe ziet jouw authenticiteit eruit en laat je je stem horen? Ik zie jou.
Waar kom je mij in het algemeen tegen?
- Samen analyseren wat het vraagstuk is en waar je hulp bij nodig hebt,
- Inzichtelijk maken waar je 'energie' kwijtraakt en energie van krijgt,
- Het avontuur aangaan en in gesprek gaan over gevoelens en emoties
- Onderzoeken wat jouw kwaliteiten, uitdagingen, allergieën en valkuilen zijn (Offman)
Je kunt mij tegenkomen in de groep naast de leerkracht/docent.
- coachen in gesprekstechnieken en het voeren van 'spannende' gesprekken,
- coachen van het pedagogisch, didactisch en organisatorisch handelen van de leerkracht/docent,
- sparringpartner bij casuïstiek en vraagstukken rondom leerlingen,
- samen het onderwijs voorbereiden, bespreken en leerdoelen vaststellen,
- ondersteunen bij het organiseren van het onderwijs middels sterk klassenmanagement,
Als je mij tegenkomt naast de intern begeleider/zorgcoördinator in de school.
- neerzetten van een ondersteuningsstructuur in de school,
- coachen en begeleiden van de intern begeleider/zorgcoördinator met beleidszaken,
- coachen in gesprekstechnieken en het voeren van 'spannende' gesprekken,
- ondersteunen en adviseren casuïstiek,
- opleiden van de intern begeleider/zorgcoördinator,
Het is ook mogelijk dat je mij tegenkomt naast de directeur in de school.
- coachen en ondersteunen van de directeur in de dagelijkse werkzaamheden,
- opleiden van de startende directeur in het leiderschap,
- coachen in gesprekstechnieken en het voeren van 'spannende' gesprekken,
- ondersteunen van de directeur met de facilitaire zaken die geregeld moeten worden,
- praktijkgericht onderzoek uitvoeren mbv vraagstukken en probleemsituaties,
- ondersteunen in het leiden van een verbeter- en/of verandertraject,
- ondersteunen bij visieontwikkeling,
Daarnaast ben ik inzetbaar in teams om de communicatie en samenwerken binnen het team te versterken. Ik maak bespreekbaar wat ruis veroorzaakt. Zo kan ik begeleiding bieden in gesprekken waarbij er onduidelijkheden zijn en waar het gesprek niet goed verloopt.
De (startende) directeur kan ik ondersteunen op inhoudelijke zaken, procedures die jaarlijks terugkomen en processen die afspelen binnen de school. Ik ben een luisterend oor en door vragen te stellen laat ik de (startende) directeur tot inzicht komen wat mogelijkheden en oplossingen zijn.
Hoe ziet een coachingstraject eruit?
Om het coachingstraject in werking te zetten, kan er een driehoeksgesprek gepland worden met de opdrachtgever, de coachee en de coach. Tijdens dit gesprek wordt de casuïstiek besproken, worden er doelen gesteld, de wijze van coaching en er wordt een tijdsplanning gemaakt.
De offerte wordt verstuurd naar de opdrachtgever en na akkoord start het coachingstraject.
De coachee en de coach plannen de coaching. Verslaglegging is alleen voor de coachee tenzij dit anders is afgesproken tijdens het driehoeksgesprek.
Het eindgesprek wordt gevoerd met de opdrachtgever, coachee en coach.
Mijn werkgebied is Noord-Holland.
Angelique